Bom bild – konstpedagogik

Lektionspass 9. 

Vi fick arbeta med temperafärg, metoden vi använde oss av hette: vått i vått. Vi fick först lyssna på ett musikstycke, sedan fick vi ett papper som legat i blöt i ca en timme. Därefter fick vi måla valfritt hur vi kände utifrån musiken vi lyssnat på. En rolig och prestationslös uppgift! 

Ovan ser ni mitt färdiga resultat. Färgen rann ut över pappret likt regndroppar när jag vinklade och lyfte på pappret. Jag ville skapa en molnig effekt under och använde mig av massor med färg, vatten och en svamp. 


Innan jag började såg det ut såhär. 

Kommentera

