Matematik II / Programmering

Under lektionspasset ”Programmering” fick vi med oss massvis av nödvändiga kunskaper till yrket som lärare. Vi fick ta del av algoritmer som var elevnära, exempelvis deras dag. Där en algoritm kan stå för att de vaknar, nästa kort/algoritm kunde stå för att de skulle äta frukost etc. Jag gillade även att läraren ritat upp en plan på ett papper, där vi själva fick klura ut hur vi skulle kategorisera de minsta objekten längst till vänster utan att det blev några buggar på vägen. Övningen där vi själva fick rita en bild med geometriska former och skriva algoritmer till bilden var också roligt! Kompisen skulle sen rita en likadan bild med hjälp av de skrivna algoritmerna. Sist men inte minst var det roligt med bee-botona som vi programmerade!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s